Kejadian di bulan Syawal 1431H

11:22 AM

Fuhh...lama jgk tak jenguk blog ni..dh berabuk dan brsawang rupernya...hehehehe...(smbl tgn melibas-libas sawang labah2x...heheheheh...)byk prkara yg nk di share kt cni...sbb dh lama tak update, jd, aku akn summary ja suma kejadian2x yg telah brlaku spjg aku tidak mgupdate blog ni...

Kejadian 1 : Hari Raya :)


Masih belum trleawat rsnya tuk aku ucapkn SELAMAT HARI RAYA suma...MAAF ZAHIR & BATIN ya....raya taun ni, gembira brcampur sedih...gumbira sbb giliran raya taun ni...di KEDAH..yeahhh...yg sedihnya sbb En Suami cuma dpt pulang ke kedah pd raya kedua...huhuhuhu....tp di sebabkn sayangnya En Suami kpd ku (perasan nya aku ni...ehheheh...) En Suami, berusaha pulang ke kedah pd mlm raya pertama, slps tamat waktu kerja...aku sgt la risau...tp En Suami kata, dun worry...it will be fine...then dlm ms 6 jam  lbh ja, En Suami selamat smpi di kg halaman ku tercinta...Alhamdulillah...pg2x raya kedua, ayah terkejut tgk keta En Suami dh ada dpn rumah..ermmm..mmg En Suami bwk laju betul....risau jgk sbb dia drive sgsorang...tp dia kata dh biasa...huhuhu...saya????sy blk awal 2 hari...sbb nk tolong mak buat persiapan raya...tp cm biasa, ketupat palas, mak jgk yg balut..hehehe...(smpi bla bk terer balut pn tak tau la..keras tgn betui la aku ni...huhuhuhu...)

Kejadian 2 : Kenduri Doa selamat & Adik further study di Mesir 

kejadian kedua ni ada kesinabungan drp kejadian pertama...pd hari raya kedua...ayah ngn mak telah brsepakat ngn km suma tuk buat knduri knsyukuran tuk adk bongsu km...sbb dia dpt further study di Mesir @ specific nya di Ain Syams University, dlm bidang perubatan...alhamdulillah...hajat aku nk tgk adk bradik ada jd doc, InsyaALLAH trcapai...Amin...aku sndiri nk jd doc, kantoi time SPM..huhuhuhu...jd, mak ngn ayh pn buat la knduri ksyukuran..cm biasa la..km order ja..tu pn penat jgk..sbb ramai rupernya yg dtg..maklumla, buat knduri time raya kn..jd, kra cm open house skali la..hehehe...
Then pd raya keempat adk ku sudah lalat @ fly (istilah ini sgt suka digunakan oleh adk bongsu ku tu...aduhhh..rindu sama kamu skang...huhuhu..)..jd km pn brombongan mghnatar adk ke KLIA...km p 2 bijik keta..keta ayah ngn keta En Suami...adk aku, p ramai2x brsama student lain, naik bus...km follow drp blkg...ramai rupernya yg pergi skali...cm biasa la...maka brlaku la drama swasta kt sana (byk nk cerita..nanti aku create satu tajuk tuk cerita drama swasta ni..hehehe..) aku tgk, mak rileks ja..ayah nmpk cm sedih skitt...tp aku tau..rilek2x mak tu..dlm hati keciknya, hanya ALLAH yg tahu...huhuhu...Alhamdulillah..lbh kurang kui 8.30++ cmtu...adk aku @ Ahmad Solihin, telah msk tuk boarding....aku rs sedih plak ttiba..sebakkk...sbbnya..dia dh la bongsu..pastu bla abis SPM ja..trus g jauhhh...lau rindu2x kt dia..bla taun la dia nk blk...lau dlm mesia ja..bleh la p tgk..ni kt timur tgh sana...huhuhu..ermm..takpa..aku dh siap install SKYPE dan segala mcm kemudahan tuk communicate ngn dia nanti...
Adk..angah doakan..semoga hg suksess disana...kekalkn prestasi cemerlang hg...hg kena ingat, hg p sana atas tajaan zakat negeri kedah..stp satu sen zakat yg disumbangkn..sebahagiannya adalah tuk mmbiayai pngajian hg...semoga hg dpt mnjadi pnyambung pahala bg org2x yg kuarkn zakat...semoga amalan2x ini akan berterusan....Amin..(seyes..time tulis blog ni..ttiba jd emo dan teramat rindu pd adk bongsu ku ni...huhuhuhu....adik, semoga hg sntiasa di bawah limpahan rahmat ilahi....Amin...)

p/s : SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR & BATIN :)

You Might Also Like

0 comments

Support JDT Blogger