Alhamdulillah...Syukran Ya ALLAH...

3:06 AM

Alhamdulillah..itulah kalimah yg trbaik rsnya tuk dilafazkn...slps menunggu selama 10 bulan...akhirnya...penantian tu akan menjadi kenyataan...tp masih trlalu br tuk dinyatakn..tp mgkin sbb aku teruja...nk cerita2x kt kgkwn takut ada hati yg terluka..mgkin kegembiraan kita, adalah kesedihan org lain kn???jd, aku biarkn ja En Suami yg excited...aku???bkn tak excited...lau bleh nk cerita to the whole world..tp, byk ati kna jg kn??...lgpn masih br...jd, better dediam ja..bak kata Mas, biar dorang tahu, bila dorang nmpk fizikal kta berubah...then dorang dh faham....hehehehhe...

erkkk..apa yg aku dok merepek kt atas tu??hehheh..k, straight to the point...actually...aku telah disahkan pregnant 6 weeks....Alhamdulillah....sgt2x brsyukur atas kurniaan ni..tp sblm nk tau aku prengnant ni...byk kejadian kelakar telah trjd..sorry la baby ya..mama ngn papa mn ada experience suma bnda ni..hehehhe...suma kejadian brmula, bla aku telah melepasi hari 37 dlm cycle period aku...ms lps hari 34 pn aku dh excited nk g check...tp aku janji ngn diri sndiri..jgn dulu...sbb aku pernah cycle 37 hari...jd, aku brsabar dan tak ckp pepa pn pd En Suami...then bila melepasi 37 hari...En P tak dtg jgk..aku dh excited...sbb aku dh tak sabar...jd, aku bgtau En Suami yg period aku lewat seminggu (aku kra ikut cycle 34 hari, sbb bln sblm tu 34 hari...)..aku ajk En Suami beli pregnancy test bla dia free..jd, lps abis keje ari senin (11/10/10)...km pergi la Jusco tuk mkn..aku dh trlupa pasal nk bli bnda tu..ttiba En Suami ty...nk bli kt Jusco atau Watson?aku ttiba jd nervous...erkkk...spontan jwb Watson...sbb watson tak ramai org..tak segan sgt...(ntah pepa aku ni kn...dh jd bini org pn still rs malu..lau bnda tu haram wajib la rs malu kn???hhehehe..) ntah la..prasaan brcmapur2x tym tu...padahal br nk p beli pregnancy test ja...

then..dok belek2x ngn En Suami..yg mn best tuk dibeli..ada yg rega smpi RM30 lbh..ada gak semurah RM8...ermm..jd, bla aku dok bc, belek2x stp kotak...maka aku rs, elok la aku amik tgh2x..hehehe..jd, aku amik la yg rega RM11...watson pnya brand...lps bayar, cm biasa mamam la kt Secret Recepi, sbb mmg dh lama nk mamam tomyam kung dia yg sedap giler tu...heheheh...sok pgnya, selasa (12/10/10)...lps solat subuh, sblm mandi nk p keje tu...aku pn dgn nervous dan trkial2xnya buat la pregnancy test tu...tnggu brapa seconds ntah sprt yg trtulis kt kotak tu...aku dpt tgk air k*****g tu brgrak...pastu....2 lines????terang la jgk..aku tnggu lg, kot2x dia ilang ker..then maitain ja 2 lines..trus tgk kotak...dia ckp...2 lines = positive = pregnant...ha?????betui ka???aku trus tnjuk kt En Suami...dia ty blk...2 lines maksudnya apa?aku tak mampu brkata2x..aku tnjuk kotak ja..pastu dia ckp..yer ker??sbb 2x org mmg excited..jd, km decide..mgkin mata km ja yg nmpk 2 lines...last2x decide..g check kt clinic la...

kebetulan aku kna jg HR Help desk, yg mn mmg dekat ngn clinic PTP..bla aku call, Marion ckp doc Geetha yg duty..apa lg...aku trus g clinic..bwk ING card ja...smpi sana..bla jmp doc..dia snyum ja..dia ckp, lau dh buat tu, bla ada 2 lines maksudnya betul la tu..tp aku still ragu2x...jd, doc kata, ok kta test ae...sekali lg aku test...Marion la yg buat..hehhe...pastu mmg sah 2 lines...doc trus ty, bla last period..aku ckp tak ingat..aku cuma ingat last month, aku start dtg bulan pd 01 Sep 2010..then doc Geetha snyum lg...Dear Q, that is the day we call last period, which is mean first day period come...ooooo...heheheheh..tu ja yg mampu aku kata..mn la aku tau..aku start kra period aku pn lps aku kawen...tu pn sbb kgkwn aku suh kra..senang nk plan katanya...truk betui aku ni kn??huhuhu..jd, doc pn ckp..ermm..dh 6 weeks Q...aku trus brsyukur..sgt2x brsyukur...disbbkn doc ni mmg aku kenal..so dia leh kautim la..dia bg aku vitamin dan aku takyh bayar..mmg lau kna bayar pn aku utang dulu la..sbb aku tak bwk duit..heheheh..

ruper2xnya...pregnancy test tu kna bayar 15 hinggit...jd, yg ni mmg aku utang..malu sungguh pd Marion..pastu trus tepon En Suami dan bgtau dgn penuh excited...pastu janji ngn dia jgn citer dulu pd famili dan kgkwn..sbb still br...ttiba, dia yg bgtau kgkwn dia..huhuhu...bla aku ty dia..dia ckp dia excited...ermmm..ok la..aku tak leh la nk halang...kang dia tak excited, aku plak yg kecik ati...hehehehe...ermm..pasal utang tu..hari rabu br En Suami p bayaq...hehehheh..lawak sungguh..mn la aku tau bnda tu ING tak cover..nk ty gak sblm g..tp takut kang kecoh, suma tau...last2x....sok g keje hari rabu...ramai gak yg dah tahu...hari jumaat, satu dunia jd tahu..sbb En Suami p publish kt wall FB dia...ermmm....nk larang dh tak smpt...sbb dia dh tulis..bak kata Mak aku..mmg la dia excited lbh..sbb tlah mmbuktikan yg dia HERO...hehehehe...mak2x...

jd, skang aku perlu jg kesihatan aku, utk baby dlm perut ni...sbb hemoglobin aku rendah...jd, aku kna mkn makanan tuk tambah darah..sbb aku tak mkn organ dalaman ni...(tp lau dh tadak lauk lain..aku sebat jgk la..lau leh pilih...aku tak makan la...), maka aku request en Suami beli buah delima...errmmm..cerita pasal buah delima ni..next entry ya...sbb dh pjg sgt ni..hehehehe :)

p/s : aku harap sumannya dimudahkn oleh ALLAH...semoga aku dpt melepasi stp fasa dlm prosess mgandung ni dgn penuh tabah dan sabar...semoga En Suami akn setia mmbri sokongan tuk aku...Ya ALLAH..tidak kra apa jua keadaan dan situasi ku..semoga aku sntiasa dekat pd mu...Semoga bayi dlm kandungan ku ini..mmbesar mnjadi anak yg soleh, mmbesar dgn sihat dan sempurna sifatnya...Amin...Alhamdulillah...syukran ya ALLAH...

You Might Also Like

1 comments

Support JDT Blogger