Malang mmg tidak berbau...trauma..trauma...

5:46 PM

huhuhuhuhu...trauma...trauma...smlm adalah hari plg sedihh, paling takut...dan blajar byk bnda baru dlm hidupp...sy kemalangan smlm...sebuah lari tanah @ lori pasir telah melanggar kereta sy (kereta en suami yg chumell) tu di bhgn blkg pintu kiri...makgat (betui ka ejaan ni ae...) telah rosak..pintu kiri, tmpt minyak, tayar, sport rim..suma kena...sy sgt sedihhh...sgt takut jgk klu2x en suami marah...tp dia cm biasa la..maintain cool...wlupn dlm hati sy rs, dia sgt marah ngn sy...tp prkara dh nk jd kn???bkn sy yg langgar lori tu..dia yg langgar sy...

okies citer pasal kejadian tu...kejadian brlaku di roundbout nusajaya..kt kaw medini..kaw tu masih construction...sy drp arah maybank kota iskandar, menuju ke umh sy la..smpi d roundbount tu..sy nmpk lori kepala merah dan biru, sedang keluar dan brada di lorong kiri...sy pn terus memotong, dgn kelajuan 60km/j ke lorong kanan...bla sy nk trus ja ke pukul 12 (dlm lorong kanan...)..tiba2x..sy rs, dentuman kuat di bhgn blkg kiri keta sy..sure la lori besar tu yg langgar keta sy...hampir trpusing jgk keta sy bwk akibat hentaman tu..seb baik sy masih boleh brpikir dan cuba kawal keta sebaik mgkin...dan Alhamdulillah..nasib baik waktu tu keta pn tadak..(actually kaw tu mmg tak byk keta lg...). so sy parking keta kt kiri jalan..tnggu pakcik lori tu kuar..bla dia kuar ja..terus sy ty dia.."abg..asal langgar keta sy???"..dia jwb..."akk tu yg tak sabar..."..aikk???aku plak yg kena...pastu aku ty la..abg nk g mn sbnarnya??dia ckp nk pusing roundbout...la..asal tak dok lane kanan???sbb aku ingat dia nk straight cm aku..jd dh elok sgt la..sesama la ktaorg terus ja..pastu kwn dia dtg..suh aku g buat report polis...aku dh la blur..first time plak tu accident...trus ja sku kuarkn diary PTP..catat segala maklumat cm gaya sorang anggota polis plak..huhuhuhu...tp aku lupa nk amik gambaq tmpt kejadian, keadaan lori, keadaan keta aku...huhuhu...

lps tu aku ajk pakcik tu buat report sesama ngn aku..tp dia kata...dia ada keje lg..kwn dia tu suh aku g dulu...aku cm bingai2x..trus ja g kt balai polis Anjung...then br trpikir nk tepon en suami...apa lg..bla dngar sora dia ja..aku trus nangis...huhuhhu..time tu takutt, trauma., blur....mcm2x la..cian En Suami..dia keje mlm...time aku tepon tu..dia tgh tdo..trpaksa la dia dtg ngn moto..seb baik dekat ja ngn umh...jd tak la..rs serba salah sgt...bla dh brsedia nk buat report, ngn mata yg bengkak2x sbb nanes...en polis tu ckp.."dik..report accident buat dekat bhgn trafik gelang patah ya..."..aduyai...kt mn tu???aku ni bkn nya amik tau sgt...last2x..en suami blk antar moto..aku follow then bwk dia skali g bhgn trafik...En suami cuba tdo di kerusi menunggu, sementara aku buat report...cian dia..

lps selesai buat report, ruper2xnya kna soal jawab oleh En Sarjan @ Pengawai Penyiasat plak...jd tunggu lg..time tunggu tu pakcik lori dtg bersama lori (yg dh jd salah satu bahan bukti...)...maka dia pn buat report..time aku disoal jawab..report pakcik tu pn siap...aku tgk statement dia lain drp apa yg dia ckp ngn aku...aku jd hangin jap..aku tawakal ja la..lau aku kna saman..maka, aku akn kuarkn segala saving yg ada tuk setelkn suma kerosakan keta tu...aku siap lukis lg cmna kejadian tu leh brlaku...tp bla tgk2x blk..cm aku pn ada salah jgk...aduyaii..then En Sarjan tu ckp..."awk tnggu di luar..nanti kta g tgk tmpt kejadian.."wahhh,,tnggu lg???aku cm dh pening2x dh kpala ni..huhuhu....pastu..bla pakcik tu dh setel di soal jwb oleh En Sarjan tu..dia kuar dan ckp kt aku..."akk...dh setel suma..dh leh blk..." aikk???td En Sarjan tu suh tnggu...then aku nmpk dia ada pegang 2 helai kertas..aku dpt satu ja..iaitu report..rupernya dia yg kna saman...aku msk jmp En Sarjan tu blk..dia kata dh setel..arini aku kna g balai blk..tuk amik report tuk claim pd insuran syrt yg pakcik tu keje...sbb dia yg salah...mgkin bbla EN Sarjan tu akn call aku tuk g tgk tmpt kejadian..mmg cmtu ker aae??entah la..Alhamdulillah...lega skitt aku..aku trus ajk En Suami pulang..time tu dh kul 6.30 ptg...ms aku accident dlm pukul 3.30 ptg cmtu...

time blk..ttiba aku trpikir...cian pakcik tu...ttiba aku takut, dia kna buang keje ke..gaji kena potong ker..cmna ngn ank bini dia ae..dh la nk posa...nk raya lg...huhuhuhu..terus jd sedihh blk dan sakit kepala trus brtambah2x....aku brdoa semoga majikan pakcik tu consider...sbb lori tu tadak rosak pepa pn..keta aku pn rosak skitt ja..mgkin kna ketuk dan cat blk ja...ttiba arini aku pn rs cm badan aku seram sejuk..cm nk demam pn ada..trus aku EL..sbb aku rs, aku still trauma la..dulu2x pnya accident pn aku still trbayang2x...aduyaiii....ni la bukti aku cederakan keta En Suami ku...
nmpk tak kaler biru merah pd keta ni...ni la bukti lori kepala merah yg langgar...huhuhu...


P/s : lepas ni kna lebih brhati2x ngn Lori dan jgk kenderaan lain...sy mgkin trselamat kali ni..tp lain kali cmna?tak sure kn??ermm...Alhamdulillah sbb tiada kecederaan pepa...sy harap sumanya dpt dibaiki dgn segera...Amin...kpd En Suami..terima kasih sbb tak marah sy..wlupn sy tahu..ati dia panas ja..maklum la..syg keta drp bini...huhuhuu...thanks for your support to settle everything...love u...always..

You Might Also Like

2 comments

  1. huhuhu baru hari ni dapat ptunjk jumpa blg hang...ehehe... ber saya2 plak...plik sguh..

    ReplyDelete
  2. sy mmg seorang yg brsopan dlm brkata-kata ya...heheheh...

    ReplyDelete

Support JDT Blogger