Aerobic : Masa utk cergas dan cerdas...

8:38 AM

hehehehehe...actually cm tak caya ja aku dh join aerobic class ni....theme " fun to fit"....memula ms kak Jam ckp aerobic tu buka cawangan kt area Bukit Indah..dlm hati aku ckp..bleh la try dulu cmna..leh kuar peluh ker aerobic ni?sekali ms g ja..berpeluh2x tahap tak hingat pnya..lencun baju aku..pastu kak amy (km pnya cikgu aerobic) ckp kt aku.."dik, nanti lau nk join lg kelas ni..pki bj kecik skitt...supaya senang nmpk "spare tyre" yg trsimpan..then lg semangat nk aerobic and turunkn berat badan.."aku cuma mampu jwb...ooooo..cenggitu rupernya.. :)

disebabkan sgt suker ngn konsep aerobic ni, which is dlm ms 1 hour..dia bahagikan kpd 3 bhgn..first dance with aerobic (cth cm tarian melayu, salsa..etc), then km akn aerobic guna alat2x cth cm step board, ball, floor mat etc and last is FUN TIME..maka aku ngn lg 3 org member ofis ku pn register la..

so far dh 4 kali pergi..badan sakit2x sbb sungguh lama aku tidak exercise...berat bdn bertambah selaras dgn bertambahnya usia perkahwinan ku...oooo...tidakk...dan atas kesedaran itu la..maka aku tlah meminta izin suami terchenta tuk join this aerobic..seb baik en suami izinkn..dgn pesanan yg sgt brmakna.."sayang, lau join..join betul2x..jgn hangat2x tahi ayam ja..."huhuuhuhu..baik..aku akn cuba tuk tidak ponteng kelas aerobic ni..lgpn brbayar tu...jd sayang duit...heheheh...

p/s : perlu cergas, cerdas dan turunkn berat badan..demi apa yg diidamkan..heheh.. :)

You Might Also Like

0 comments

Support JDT Blogger